20 maart, 2014
Blog, Online

Coca Cola zet WiFi-advertising in

Consumenten willen overal wifi hebben. Daarom bieden horeca ondernemers ook graag WiFi aan. Coca Cola speelt hierop in met een campagne om Coca Cola Zero te promoten. Zij richten zich op de consument via de horeca. Echter is het probleem hierbij de beperking van promotie die hier mag plaatsvinden. Hier heeft Coca Cola iets op bedacht, zij gaan namelijk kenbaar maken dat Coca Cola Zero verkrijgbaar is door middel van WiFi.
Bij veel horecagelegenheden is er nu al de mogelijkheid om in te loggen op het WiFi netwerk. Aangezien consumenten dit al gewend zijn is het een slimme manier van Coca Cola om op deze manier hun boodschap te verspreiden. Zelf selecteren zij horecagelegenheden in Nederland die zij voor een jaar WiFi-verbinding aanbieden.

Hoe werkt de WiFi campagne?

Klanten worden op deze verbinding gewezen, maken vervolgens verbinding en komen tijdens de inlogprocedure automatisch uit bij een filmpje. Hierin zal een host verschijnen die de gasten welkom heet, denk hierbij aan bar babes, een uitsmijter of andere leuke characters. Vervolgens zijn er twee dingen mogelijk. Of je gaat na het filmpje verder naar de inlogprocedure en je bent aangesloten op het netwerk, of je krijgt een gratis Coca Cola Zero aangeboden, en gaat daarna door naar de inlogprocedure.
Als je geselecteerd bent, dan kan je naar de bar gaan en je gratis zero krijgen.

WiFi campagne

Coca Cola verwacht veel van deze aanpak, zo zouden er tijdens deze actie die drie maanden zal duren ongeveer 200.000 extra flesjes zero worden geserveerd.

Lees meer over WiFi advertising als medium.